909001_christmas_scooterJelenet – 1. verzió:

Üzlet, gyerek meglát egy csilli-villi szuper rollert.

Gyerek: Anyaaaaaaaa, azt a rollert akaroooom!!!

Anya: Nem, Szivem, nincsen rá pénzünk, különben is van már otthon egy szép biciklid, játszál azzal… stb. stb.

Gyerek: neeeeee, nekem ez keeeeeell!!!!

Ismerős a jelenet? Akkor olvass tovább, merthogy van egy jó hírem kedves szülőtársaim: Nem ti vagytok a gyerekeitek egyetlen beszerző forrása! Azaz, nem mindent nektek kell megvenni, amit a gyerek óhajt. Nem arra gondolok, hogy megkéritek a nagymamát, vegye meg ő az áhított tárgyat, hanem arra, hogy meg lehet tanítani a gyereknek, hogy ha igazán akarnak valamit, de úgy tényleg igazán, akkor, ha nagyon erősen koncentrálnak rá, megkaphatják az univerzumtól!

A gondolat teremtő erejéről már írtam korábban. Most is csak ismételni tudom magam: tehát tanítsuk meg a gyerekeknek, hogyan tudják a gondolataikkal megteremteni annak a lehetőségét, hogy a tárgy, amit meg szeretnének kapni valóban meg is érkezzen hozzájuk.

Ehhez mit kell tenni?

  • Légy pozitív, ne utasítsd el kapásból, amit a gyerek szeretne!
  • Fogadd el, hogy vágyik rá! Lehet, hogy neked hasztalannak tűnik, de az ő kis világában fontos lehet.
  • Beszélgessetek sokat a tárgyról (ez esetben a rollerről), mit csinálna vele, hova menne vele, játszadozzatok a gondolattal!
  • Le is rajzolhatjátok a tárgyat (a rollert rajta a gyerekkel), vizualizáljátok, hogy megkapta az ajándékot!

Kétesélyes a dolog:

  1.  Lehet, hogy a sok gondolatbeli játékkal kiéli a vágyát az adott tárgyra, és legközlebb, ha elmentek a boltba, már nem is kéri, hogy vedd meg. Futó kaland volt csupán, a birtoklás vágyát kielégítette a mentális játék.
  1. Ha pedig valóban akarja a tárgyat, a vonzás törvénye alapján meg is kaphatja az univerzumtól. De mégis hogyan? -kérdezitek. Például tombolán kisorsolnak egyet, amit megnyertek, az üzletekben kitöltött kismillió nyereményjáték egyikeként, örököltök egyet egy rokontól, de már olyanról is hallottam, hogy egy ismerős család a tengerentúlra költözött, és a játékok, tárgyak nagy részét szétosztogatták ismerősök között. Hát így. Csak hinni kell benne! Hinni erősen – ezt pedig a gyerekek nagyon tudnak. (Csak zárójelben jegyzem meg, ezt a “hiszek benne” intenzitást eltanulhatnánk tőlük mi, felnőttek is, hiszen a vonzás törvénye ránk is vonatkozik…)

 

Na de vissza a kezdő párbeszédhez, hogyan is nézne ki ez az én olvasatomban.

 

Jelenet – 2. verzió

Üzlet, gyerek meglát egy csilli-villi szuper rollert.

Gyerek: Anyaaaaaaaa, azt a rollert akaroooom!!!

Anya: Hú, tényleg nagyon szép!

Gyerek: Megveszed nekem, légyszííííííííííí!

Anya (elgondolkozik rajta, megnézni az árát, majd úgy dönt, hogy nem veszi meg):  Kicsim, ha nagyon szeretnéd, meg fogod kapni, biztos vagyok benne. Most nincsen nálam elég pénz rá, így most nem tudjuk megvenni.

Gyerek: De Anya, akkor holnap, ha jövünk a boltba?!

Anya: Tudod mit, otthon lerajzoljuk majd, hogy milyen is ez a roller, így apának is meg tudjuk mutatni. Kirakjuk a falra és kitalálunk hozzá mindenféle útvonalakat, hogy hova mennénk vele. Te először hova mennél?

Gyerek: Megmutatnám Pistikének a szomszédból!

Anya: Ez nagyon jó ötlet! És aztán, valami hosszabb útra? stb, stb, stb.

(Közben pedig észrevétlenül sétálhatunk át a tejes pulthoz)

Természetesen ez csak egy példa a párbeszédre, más szavakkal is elhangozhat, a lényeg, hogy a negatív választ próbáljuk meg pozitívvá tenni.

Az eredmény ugyanaz, csak az odavezető út más.

És mint tudjuk, az út a fontos…:)

írta: Hanula Erika